Tuesday 4 August 2009

Forberedelses kurs




Yes. Første innlegg om CHRISC. Er for tiden på kurs på Lillehammer med skeiv ungdom og misjonsforbundet. Her lærer vi mye om kultur forskjeller, ulike problemstillinger vi kan møte, og å holde workshop osv. Er her sammen med mine to kollegaer som jeg skal jobbe sammen med i Rwanda. Stephen og Eggy fra Kenya. To konge mennesker og jeg ser veldig fram til å jobbe med dem. 

I tillegg har det vært veldig bra for meg å lære mer om å bli kvitt fordommer og tankeganger om ting jeg egentlig ikke vet så mye om. Er viktig å få inntrykk fra flere vinkler og høre på andres synspunkter på livet. Er så deilig at man aldri slutter å vokse og utvikle seg som menneske. Og det å innrømme at man ikke alltid har rett og vet best er noe jeg må tørrre og lære. 

Så det er veldig god erfaring for meg å være her! 

Gleder meg til å fortsette å lære !

No comments:

Post a Comment