Sunday 30 August 2009

National camp Uganda

Nå har jeg vært i Uganda i en ukes tid. Vært på en leir i nord Uganda. Dette viste seg å være konge gøy! Jeg ble tatt varmt imot, og menneskene her er veldig bra.. Danser, synger, ler og er gode og varme mennesker. eg har fått plantet mange trær, vært på seminarer om HIV/AIDS problematikken, spilt fotball foran en par tusen ivrige tilskuere, volleyball, lekt med masse unger og mye mer.

Merker at det er litt spesielt å være eneste hvite i en by. Fikk en ufortjent kjendis status, og kunne ikke gå noen steder uten at folk kom løpende etter meg, holdt meg i hendene, peker, vil hilse og prate.. Vedig gøy selvfølgelig, men merker at jeg er glad jeg ikke er kjendis full tid. kan bli litt mye i lengden. Å ha et hull i bakken som do, kke lys om kveldene, et fat som dusj har egentlig litt sjarm, men tror nok jeg er glad for at jeg har en varm dusj hjemme. Men folkene her er helt fantastiske. sterke forbilder!

Så, som sagt en veldig god uke.

1 comment:

  1. Moro å lese Magne! Høres ut som en fantastisk tid! NYT DET! Wow - så ser jeg på face at du er i Rwanda nå - dritkult! Gleder meg til mer updates!
    Preben

    ReplyDelete